En närbild på en dopfunt med texten Döpas.

Boka dop

Hur bokar jag dop?

• Klicka på knappen ”Hitta lediga tider”
  • Välj kyrka och/eller datum för att få upp lediga tider i kalendern. Syns inga tider ett visst datum beror det på att tiden redan är bokad. Det går att boka dop via webben senast två veckor före doptillfället.
  • Välj en tid och fyll i uppgifter i formuläret som öppnas. Vill du att fler ska döpas samma tid, till exempel syskon/kusin; fyll i namn och personnummer i rutan ”Övriga önskemål”.
  • Det finns möjlighet att kostnadsfritt låna dopklänning/dopdräkt och detta skrivs då in i önskemålsrutan. Du hittar samtliga som finns möjliga för utlåning via denna länk! Observera att dopdräkten som ni önskar låna kan vara upptagen, välj därför gärna två som ni kan tänka er låna.
  • När din bokningsförfrågan skickats till oss gör vi en avstämning och återkommer till dig snarast. Är allt i sin ordning får du en bokningsbekräftelse på den angivna mejladressen från oss. Då vet du att bokningen är färdig så du kan skicka ut inbjudningar.
  • Om du inte hittar en tid som passar, vill ha dopet i en annan kyrka/plats eller har andra önskemål går det alltid bra att kontakta oss per telefon eller mejl. Kontaktuppgifter hittar du här!

andra saker som vi tror att du kan vara intresserad av

Ett dop i en kyrka. En kvinna och hennes man står bredvid prästen som håller barnet i famnen.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Dopklänning/ dopdräkt att låna

Här ser du våra dopdräkter som du gärna får låna när du vill döpa ditt barn. Alla dopklänningar/dopdräkter är utav återanvända tyger och har handsydda detaljer.