Ungdom/konfirmation i Lerbergets kyrka

Äventyr, några läger, en hel del träffar och sedan blir detkonfirmation - allt på 11 veckor!

UG

Fredagar jämna veckor kl 19.0-23.00
Ålder: åk 8 & uppåt

Ingen anmälan - bara häng på!

Varannan fredag slår vi upp dörrarna för dej som går i åk 8 och uppåt. Då kör vi Ungdomskvällar med roliga upptåg & happenings blandat med soff-häng & snack. Varje gång laddar vi såklart med en grymt go´ fika. Gruppen är öppen och det är bara att komma. Vi ses i kyrkan!

Vill du veta mer, kontakta Anna Sköld
anna.skold3@svenskakyrkan.se
SMS:  073 - 02 24 529

Konfirmation Konfactive 2023/2024

Konfactive 24

Finns Gud? Var kommer ondskan ifrån? Vad är en schysst kompis? Väger själen 20 gram? (Så mycket lättar kroppen när vi dör.) Självförtroende och självkänsla? Vem är Jesus? Är Bibeln bara en gammal bok? Hur får man bönesvar? De här frågorna och många fler vill vi tänka kring under konfirmand-tiden.

Konfactive 24 anmäl senast 1 september, begränsat antal platser.
Äventyr + läger + träffar + konfirmation = allt på 11 veckor. Vi träffas på tisdagar med start tisdag 5 mars. Under påsklovet och Kristi himmelsfärd träffas vi intensivt och tillsammans laddar vi med läger, äventyr, samtal och funderingar kring livet och Gud. Konfirmation: söndag 12 maj 2024 i Lerbergets kyrka. I november bjuder vi in till en introkväll för alla intresserade.

Ledare: Anna Sköld med flera.

Om du vill veta mer om hör av dig till Anna Sköld
anna.skold3@svenskakyrkan.se
SMS: 073 - 022 45 29

Observera att anmälan görs på länken nedan.

Anmälan till Konfaction24

Här kan du läsa mer om konfirmation, vad det är och vad det innebär.