Körer och musik i Lerbergets kyrka

Körerna i Lerbergets kyrka är mycket populära. Man träffas varje vecka och övar inför medverkan i olika gudstjänster eller inför olika körevenemang.

Välkommen att höra av dej till kyrkomusiker Marie Brandt Wilhelmsson, nedan kan du läsa om körerna i Lerbergets kyrka:
marie.brandt-wilhelmsson@svenskakyrkan.se
Telefon: 042 -36 06 45
SMS: 073 - 022 32 70

Kyrkokören

Tisdagar kl 19.00-20.30

Fyrstämmig traditionell kyrkokör som sjunger allt från klassiskt till gospel och jazz. Vi sjunger i gudstjänster och ger konserter och är med på inspirationsdagar och julkonserter.

Gospelkören

Onsdagar kl 19.00-20.30

Gospelkör med sväng! Vi sjunger traditionell gospel i gudstjänster, ger konserter och inspireras på Gospeldagar i Skåne med omnejd. Vi sjunger efter önskemål och medverkar gärna på bröllop och externa evenemang.

Vokalensemblen

En projektkör för dig som har erfarenhet av körsång ,
kan öva själv och vill utmanas lite mera. Utantill, rörelse och fantasi är tre av ingredienserna. Kören består enbart av damer.
För att vara med krävs provsjungning.

Lerbergets barnkör

Tisdagar kl 15.30-16.10

”Det största påskäggen” - heter en musikal som vi framför söndagen den 24 mars kl 10.00. Vill du vara med och öva med oss? Anmäl dig till kyrkomusiker Marie, se nedan:

marie.brandt-wilhelmsson@svenskakyrkan.se
Telefon: 042 - 36 06 45 SMS: 073 - 02 23 270

Veckans psalm

Välkommen att lyssna till och sjunga med i Veckans psalm, en psalm som kyrkomusikerna i pastoratet valt ut samt spelat in.

Har du ingen psalmbok så får du gärna låna en från någon av pastoratets kyrkor.