Barnverksamhet i Lerberget

Det sjuder av liv bland barn- och familjeverksamheten i Lerbergets kyrka. Välkommen du med!

BARN OCH FAMILJ

Öppen förskola

Tisdagar kl 10.00-11.30
Torsdagar kl 14.00-16.00
Ingen anmälan

Välkommen till öppen förskola!

På tisdagarna är det fokus på de allra minsta med babylek, fika och möjlighet att träffa andra föräldrar.

Du kan även komma redan kl 09.30 och sjunga med din bebis på Minirytmik, se mer info nedan. Enkel mackfika och kaffe finns att köpa.

På torsdagarna ses alla för alla åldrar! Det blir lek, pyssel och gott snack! Sångstund för alla åldrar ca kl. 15.00
Enkel mackfika och kaffe finns att köpa.

Kom och var med hela tiden eller bara titta förbi en liten stund. Ingång via glasgången till Oasenlokalen.

Varmt välkommen!

Följ oss för mer information:

Har du frågor eller vill komma i kontakt, hör av dig till Jenny Fägerstrand
SMS: 073 - 022 44 01

Minirytmik

Tisdagar kl 9.30-10.00
Minirytmiken har drop-in men vi vill gärna att du anmäler dig första gången

Minirytmik är sång och rörelse för de allra minsta! Lekfulla sånger blandas med rytminstrument, såpbubblor och kiknande skratt. Du anpassar rörelserna efter ditt barn och får en fin stund tillsammans med andra barn och föräldrar! Minitrytmiken vänder sig till barn som är 0-18 månader.

Minirytmiken har drop-in men vi vill gärna att du anmäler dig första gången

För mer information, barnledare Jenny Fägerstrand: jenny.fagerstrand@svenskakyrkan.se
SMS: 073 - 022 44 01

Familjesöndag

24 mars och 26 maj
Ingen anmälan

Välkommen till familjesöndag i Lerbergets kyrka med drop-in-frukost mellan kl 8.45-9.45. Det erbjuds frukostbuffé med frallor, yoghurt, frukt, juice, bär.... och mycket mer! Samling för alla i kyrkan kl 10.00.
Vid varje tillfälle har ett tema som vi utgår ifrån.
0-3 år gratis
4-18 år 20 kronor
Vuxen 40 kr
Maxpris familj 100 kr

Youngsters - barnens söndag

Söndagar udda veckor kl 10.00-ca 11.00

Välkomna till Youngsters!

Youngsters är barnens egen samling varannan söndag, udda veckor, när det är söndagsgudstjänst.

Du checkar in dig hos våra ledare vid vårt incheckningsbord. Vi startar tillsammans i kyrkan och går sen ut till vår egen samling efter en stund. På Youngsters börjar vi med en samling där vi får hälsa på olika bibelpersoner eller vara med om olika bibelberättelser på vårt vis. Efteråt leker, pysslar eller spelar vi spel/pingis ihop.

Youngsters varar tills att gudstjänsten är slut. Hela programmet för terminen hittar du här

Alla barn är välkomna men är du lite yngre är det bra om mamma och pappa följer med.

Vill du veta mer? Hör av dig till barnledare Jenny Fägerstrand, jenny.fagerstrand@svenskakyrkan.se

Barngrupper med anmälan

Testpatrullen

Onsdagar kl 15.00-16.30
Anmälan till Testpatrullen

Du som går i årskurs 2-3 är välkommen att hänga på i TestPatrullen! Här testar vi en massa saker, alltifrån mat, sporter till andra tokiga grejor! Varje gång använder vi ett protokoll som leder fram till ett testresultat. Kom och testa och se vad vi kommer fram till!

Om ditt barn går på fritids på Lerbergsskolan har vi möjlighet att hämta och lämna där.

Anmälan till Testpatrullen

Vill du veta mer, kontakta Jenny Fägerstrand:
Telefon: 042 - 36 06 48 SMS: 073 - 022 44 01

Kids

Onsdagar kl 15.15-16.15 - start 3 april
Anmälan till Kids

Om du går i årskurs F-1 så är du välkommen till Kids! Här händer allt möjligt! Vi leker, bakar, pysslar och har roligt tillsammans.

Om ditt barn går på fritids på Lerbergsskolan så har vi möjlighet att hämta och lämna där i samband med Kids.

Anmälan till Kids

Vill du veta mer, kontakta Jenny Fägerstrand:
Telefon: 042 - 36 06 48 SMS: 073 - 022 44 01

Jump

Fredagar jämna veckor kl 16.00-17.30
Anmälan till Jump

JUMP är gruppen för dej som gillar fart, där vi satsar på fysisk aktivitet i gympasalen blandat med utflykter och små äventyr. Välkommen att hänga på, du som går i åk 4-6!

Anmälan till Jump

Vill du veta mer, kontakta Anna Sköld:
anna.skold3@svenskakyrkan.se
Telefon: 042 - 36 06 49 SMS: 073 - 02 24 529

Lerbergets barnkör

Tisdagar kl 15.30-16.10

”Det största påskäggen” - heter en musikal som vi framför söndagen den 24 mars kl 10.00. Vill du vara med och öva med oss? Anmäl dig till kyrkomusiker Marie, se nedan:

marie.brandt-wilhelmsson@svenskakyrkan.se
Telefon: 042 - 36 06 45 SMS: 073 - 02 23 270