För vuxna i Lerbergets kyrka

Välkommen med i gemenskapen kring kaffeborden, sopplunchen, föredragen, undervisningen och samtalen!

Bibelsamtalsgrupp

Tisdagar kl 9.30-11.00
Ingen anmälan

Välkommen till Bibelsamtal i Lerbergets kyrka. Bibelsamtalsgruppen träffas i kyrkan på tisdagar kl 9.30-11.00. Vi läser och samtalar kring den kommande söndagens texter.
Du kan vara med varje gång eller vid enstaka tillfällen.

Vill du veta mer, kontakta Gunnel Olsson. Annars är det bara att komma, välkommen!
Kontakt: Gunnel Olsson, tel. 073-33 70 470

Café Lerberget

Onsdagar med jämna mellanrum kl 14.00-16.00
Ingen anmälan

Vi möts över en kopp kaffe och något gott samtidigt som vi får ta del av ett program. Vi träffas på onsdagar med jämna mellanrum kl 14.00-16.00.

Café Lerberget är en del av RPG i Kullabygden som även har träffar i Klockaregården Farhult och S:t Mikaels kyrka i Ängelholm. Alla är välkomna!

Vårens samlingar i pastoratet:

17 januari OBS! Väsby prästgård
”En doft av himmel”
en psalmpredikan med musiker och psalmdiktare Elna Stoll, Klippan

14 februari Klockaregården Farhult
”Open doors arbete”
Maria van Zijl informerar och delar erfarenheter

13 mars Lerbergets kyrka
”ACTs arbete i världen genom Svenska kyrkan”
Per Kristiansson, missionär och stiftsadjunkt i Lunds stift

27 mars Klockaregården Farhult
”Mission bland de onådda”
Magnus Hagström, präst och missionär

10 april Lerbergts kyrka
”När hörseln och synen försvinner – vem är man då?”
Thorbjörn Svensson Höganäs delar sina erfarenheter.
Samverkan med Hörselfrämjandet och Ängelholms kommun

Här finns hela programmet för terminen

För mer information, kontakta Per Behrens 070-333 33 21.

Familjesöndag

24 mars och 26 maj
Ingen anmälan

Välkommen till familjesöndag i Lerbergets kyrka med drop-in-frukost mellan kl 8.45-9.45. Det erbjuds frukostbuffé med frallor, yoghurt, frukt, juice, bär.... och mycket mer!

Samling för alla i kyrkan kl 10.00.

Vid varje tillfälle har ett tema som vi utgår ifrån.

0-3 år gratis
4-18 år 20 kronor
Vuxen 40 kr
Maxpris familj 100 kr

Kvällsmässa/kvällsandakt

Välkommen kl 18.30

tisdag 27 februari
tisdag 21 maj

Passionsandakter:
måndag 25 mars
tisdag 26 mars
onsdag 27 mars

Välkommen till en stilla stund med tid för eftertanke och bön!

Tid för bön

Söndagar kl 19.30
Ingen anmälan

Vi träffas vi i kyrkan för att be för vår kyrka, vår stad, vårt land och även för människor i vår närhet. Vi börjar med att någon delar ett bibelord och sedan ber vi tillsammans. Välkommen med till en stund av närvaro och närhet inför Gud.

Det finns en bönelåda vid anslagstavlan på Kyrktorget. I den kan man lägga lappar med sina böneämnen som man vill att de som samlas på söndagskvällen ber för. Det går bra att vara anonym om man vill det.

Ansvarig är Eva Söderstjerna. Har du frågor, hör av dig till henne,
Telefonnummer 073- 629 3594 eller eva_soderstjerna@yahoo.com

Hemgrupper

I vår församling ser vi ett behov av mindre gemenskaper för att på olika sätt dela tro och liv med varandra på ett djupare plan.

En liten grupp kan träffas hemma eller i kyrkan, en gång i månaden eller en gång i veckan.

Man kan samlas kring måltidsgemenskap eller bön eller bokprat eller bibelstudier eller sång eller samtal kring livsfrågor eller en kombination av allt.

Är du intresserad av att veta mer om, gå med i, eller starta en ny grupp hör av dig till Joel Jarbo
joel.jarbo@svenskakyrkan.se
SMS:   070-19 91 808

Värdgrupper

Värdgrupperna i Lerbergets kyrka är gudstjänstvärdar, fixar kyrkkaffe och hjälper till med det praktiska före gudstjänsten. Det finns sju grupper som tjänstgör två veckor åt gången.

Om du vill vara med och hjälpa till,
kontakta Anita Ivarsson, ivarsson.anita55@gmail.com