Närbild på vita vårblommor.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Klinte pastorat

I pastoratet finns det ett brett utbud av verksamheter för alla. Du är hjärtligt välkommen hit på gudstjänst i någon av Klinte pastorats nio vackra medeltida kyrkor i Fröjel, Eksta, Sproge, Klinte, Sanda, Västergarn, Mästerby, Hejde och Väte -eller Hamnkyrkan i Klintehamn.

Skaparcafé - Påsklov

För alla åldrar Fre 29 mars kl 12-16 i Hamnkyrkan

Musik i Påsk

Med Cikoria, Cantus och Johanneskvartetten

Pilgrimsvandringar

Varje tisdag kl 10:00 from 2/4

Närbild på två kaffekoppar på fat och hallongrottor.

Klucku Tei i Hamnkyrkan

Vi träffas på måndagar from 15/4 till den 27/5 kl 10

Messy Church: vår, skapelse och återfödelse

den 11/4 kl 17-19 -en annorlunda gudstjänst för alla åldrar

Barnkörer

Vi har barnkörer för barn 6-13 år Vi tar gärna emot nya sångare i mellanstadiekören i Klintehamn

filmKLUBBEN

För dig som vill filma, redigera och skådespela! Vi har platser kvar i gruppen för barn som går i åk 4-5 - hör av dig om du är intresserad!

Kyrkis

I Klinte och i Sanda för dig som i åk f-3

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Några ungdomar står i en ring och lägger sina händer på varandras i mitten.

Ungdomar

Här finns aktiviteter för dig som blivit för "gammal" för barngrupperna.

Vuxna

Här finns många tillfällen för dig, som inte räknar dig till ungdomarna längre, att träffas, samtala och växa.

Pastoratskören Cikoria

Vill du sjunga i kör? Hör av dig! Erik och pastoratskören Cikoria välkomnar nya och gamla körsångare.

Pastoratsorkestern

För alla instrument, för musiker på alla nivåer

Livets händelser

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

En konfirmand har ett halsband med ett kors runt halsen.

Konfirmation 2023-2024

Vill du konfirmera dig? Hör av dig till oss!

Vigsel

Att ingå äktenskap är att ge varandra löftet att dela glädje och svårigheter i en livslång gemenskap.

Begravning

Mitt i det svåraste av svåra, måste du också planera en begravning.

Socialt arbete

En diakon håller en annans hand i sina händer. Ett stearinljus med kristusmonogram brinner på bordet mellan dem.

Diakoni

Diakon sökes! Diakonen är kyrkans socialarbetare. Diakonen arbetar med människor i utsatta livssituationer.

En kvinnlig diakon sitter utomhus och samtalar med en kvinna.

Samtal

Du vet väl att du kan prata med en präst i Klinte pastorat?

ACT Svenska kyrkan agerar för Ukraina

Läget är akut. Behoven är stora. Våra lokala samarbetspartners finns på plats och stöttar befolkningen. Humanitära insatser pågår och fler förbereds. Din gåva behövs!

Barnkörer

Pastoratskören Cikoria

Pastoratsorkestern

För alla instrument, för musiker på alla nivåer

Kyrkogårdar

Närbild på en röd ros. En kyrkogård syns suddigt i bakgrunden.

Kyrkogårdar

Svenska Kyrkan har statens uppdrag att sköta begravningsväsendet. Information till allmänheten om detta finns att läsa här.

Gravrättsinnehavare

Vi behöver din hjälp! Som du kanske sett sitter det skyltar på vissa gravplatser, där vi söker efter släkt eller närstående. Är du själv släkt eller närstående? Eller vet någon som kan tänkas vara gravrättsinnehavare? Hör av dig!!

Gravstenssäkerhet

Det många kanske inte vet är att gravstenen är gravrättsinnehavarens ansvar. Den ska vara monterad på ett säkert sätt så att den inte kan ramla omkull och skada någon.

En klubba ligger på en psalmbok på bordet.

Hur styrs pastoratet?

Vill du vara med och påverka?

Kyrkfönstret

Har du inte fått det senaste kyrkfönstret eller är det borttappat? Tveka inte att ta kontakt med expeditionen och få ett nytt.