Nätvandrarna

Här finns vi och vill lyssna på och prata med dig – du som är mellan 12 och 25 år. Måndag, onsdag, söndag kl 19-22. Året om.

Kyrkans nätvandrare

Ibland kan det vara skönt – och enklare – att prata med en vuxen över nätet, via skriven text. Att prata med en nätvandrare kan också vara första steget till att prata med en vuxen i närmiljön.
Nätvandring innebär att vara närvarande på det vi kallar nätet. Att som trygga vuxna försöka se, lyssna till, stötta och stärka unga via nätet. Unga är ofta hänvisade till att stötta varandra, eller så är man helt hänvisad till sig själv. Oavsett vilket kan det vara en tung börda att bära.

Att var kyrka och att vara medmänniska handlar mycket om att möta upp i samtal om livet och att finnas där för den som ropar, viskar, frågar. Och inte minst för de vi kallar unga, som finns en stor del av sin tid på nätet.

Kyrkans nätvandrare bemannar Nätvandrarchatten,  där vi lyssnar på och pratar med unga människor mellan ungefär 12 och 25 år.