Foto: Malin Wrigstad /Ikon

Ungdomsgruppen - IRL

(chattspråk) förkortning för In Real Life; i verkliga livet. Onsdagar 17:30-20:30

Gruppen riktar sig till de som går åk7 och upp till 20+

Möten mellan människor är viktigt oavsett om de sker via skärmar eller IRL. Skillnaden är att, för att du ska utvecklas som människa så är möten med människor på riktigt, mycket viktiga.

Möten med människor som andas, som doftar, som rör sig när de skrattar, som är varma när man kramar om dem, som man kan lägga sin arm runt för att trösta och som bara får dig att må bra när ni träffas.

Som ung i Svenska kyrkan så finns möjligheter att göra dessa verkliga möten där du också kan vara dig själv.
Vi träffas i Svenljunga församlingshem och börjar med att äta något tillsammans. Sedan gör vi kvällens aktivitet och kvällen avslutas med en andakt.

Tid: Onsdagar kl. 17:30 i Svenljunga församlingshem