Ett barn gapskrattar i sin mammas knä.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Föräldragrupp

Är du förälder till barn med funktionsvariation eller upplever krångel i vardagssituationer?

Oavsett ålder eller problem är du välkommen till vår samtalsgrupp, där vi kan dela erfarenheter, reflektera med andra i liknande situation och få en stunds gemenskap och avkoppling. Vi pratar bland annat om att sätta ord på känslor, be om hjälp när det behövs, att få ihop livspusslet, fritidsaktiviteter och vänner, en skola för alla, må bra aktiviteter och vid önskemål tar vi in föreläsare. Ingen föranmälan behövs och man deltar de gånger man själv kan.

Vi träffas i Svenljunga församlingshem sista tisdagen varje månad, kl. 18.30-20.00, med start 22 februari. Vi bjuder på fika! Varmt välkommen!

Föräldragruppen är ett samarbete med Svenljunga kommun, Tranemo kommun och Svenska kyrkan.

Har du frågor så hör gärna av dig via mejl eller telefon till oss:

Monica Segernäs 0325 612069

Ida Henning anhörigrådgivare Svenljunga 032518452, ida.henning@svenljunga.se