Foto: Kinds pastorat

Café för anhöriga i Svenljunga kommun

Vi träffas varannan onsdag kl.10.00-11.30 i Svenljunga församlingshem med start den 23/2.

Välkommen till Dig som är eller har varit anhörig och som vårdar, stödjer eller hjälper någon i din närhet, ung som gammal och som har behov av stöd på grund av ålder, psykisk eller fysisk sjukdom, funktionsvariation eller beroendeproblem.

Du kan vara vän, granne, förälder, maka, make, sambo eller barn. Tanken med caféträffarna är att få en trevlig och avkopplande stund tillsammans, träffa andra i liknande situation, utbyta erfarenheter och få tips och råd. Här finns också möjlighet till information kring vård och omsorg i kommunen.

Vissa tillfällen har vi någon programpunkt, till exempel hälsotema, musikunderhållning och besök av kommunens demensteam, där vi får information och möjlighet att ställa frågor.

Vi bjuder på fika!

Ett samarbete med Svenljunga kommun, Svenska kyrkan och Röda korset.

Har du frågor så hör gärna av dig via mejl eller telefon till oss:

Monica Segernäs, telefon 0325 612069

Ida Henning, telefon 0325-18452 ida.henning@svenljunga.se