Viksjö kyrka mot bakgrund av blå himmel, och med blommande körsbärsträd i förgrunden.
Foto: Gunnar Bjerkli

Viksjö kyrka

Ett rum för både glädje och eftertanke. Träffa andra, möt dig själv! Agrargränd 2, Viksjö.

Om Viksjö kyrka

Läs mer om Järfällas yngsta kyrkobyggnad.

Vi som jobbar i Viksjö kyrka

Vad vi gör och hur du får tag på oss.

Viksjö kyrka är den rymliga, ljusa träbyggnaden mitt i Viksjö centrum. Innanför de stora glasfönstren är det högt i tak och gott om plats – för både tystnad och musik, lek och allvar. Det finns plats för dig att sitta i lugn och ro när du vill det – på gudstjänster, andakter och konserter, eller närhelst du har vägarna förbi.

Samtidigt finns det alltid en plats för dig i gemenskapen. När du vill prata om det som är svårt och underbart, eller bara vara med andra en stund. När du vill förbättra världen, sjunga i kör, lära dig laga ekologisk mat, veta mer om Bibeln eller leka loss på Öppna förskolan. Då finns vi där, för dig och med dig.
Välkommen till oss i Viksjö kyrka!