Järfälla kyrka
Foto: Ester Sorri

Järfälla kyrka

Fira livets högtider där medeltiden möter nuet. Kyrkvägen 8, Barkarby.

Om Järfälla kyrka

Läs mer om Järfällas medeltidskyrka.

Vi som jobbar i Järfälla kyrka

Välkommen att höra av dig!

Under de medeltida valven i Järfälla kyrka känns livets långsamma puls särskilt tydligt. Ett litet barn som döps i den medeltida dopfunten tas upp i en tidlös gemenskap. Ett ljus som tänds bland tusentals andra på Allhelgona brinner för minnen och avsked i våra egna liv, men också för alla som gått före oss eller ännu inte fötts.

Kanske kommer du till Järfälla kyrka vid något enstaka tillfälle för dop, vigsel eller begravning, och kanske kommer du till någon av kyrkoårets stora högtider. Eller så deltar du eller ditt barn regelbundet i våra körer, gudstjänster, barnverksamheter eller studiegrupper. Du är lika välkommen, oavsett hur ofta du kommer och av vilka skäl. Så bidrar du till och blir en del av berättelsen om Järfälla kyrka och dess långa historia.