Begravningsverksamhet

Undrar du något om kyrkogårdar, begravning, gravskötsel och plantering? Begravningsverksamhetens webbplats och kyrkogårdsexpeditionen har svaren.

Begravning i Järfälla

Alla har rätt till samma goda service och hjälp vid begravning, oavsett tro eller livsåskådning. I Järfälla kommun får du den hjälpen av Järfälla församling, som är huvudman för begravningsverksamheten. På verksamhetens egen webbplats hittar du allt du behöver veta om Begravning i Järfälla.

Kyrkogårdsbussen

...rullar varje fredag kl 11! I jämna veckor från Jakobsberg till Görvälns griftegård, och i udda veckor från Kallhäll till Järfälla kyrkogård och Görvälns griftegård. Här hittar du hålltider och -platser.

Bårtäcket i Järfälla kyrka utrullat på kyrkgolvet. Beige med kors broderat i guldtråd.

Bårtäcken

Bårtäcken är ett fint och miljövänligt alternativ till blomsteruppsättning på kistan.

Begravning, kyrkogård och gravskötsel

Tel 08-580 218 03
Telefontid måndag-torsdag kl 9-12 och 13-15, samt fredag kl 9-12
E-post jarfalla.begravning@svenskakyrkan.se