En bebis klädd i dopdräkt sträcker fram sina händer.

Boka dop

Här kan du göra en bokningsförfrågan gällande dop och lokal för dopkalas. Vi återkommer till dig inom några dagar med bekräftelse på din bokning.

VÄLKOMMEN ATT BOKA EN TID FÖR DOP

I dopkalendern visas lediga tider. När din bokningsförfrågan skickats till oss, gör vi en avstämning och återkommer till dig inom några dagar. Först då är bokningen definitiv.

OBS! Vi är tacksamma om ni stämmer av med era närmaste innan ni bokar för att undvika om- och avbokningar i möjligaste mån. Tack!

Välj lokal och/eller tid och fyll i uppgifterna i formuläret. Om ni är flera som vill döpas på samma tid (t ex syskon), fyll i namn och personnummer i rutan ”övriga önskemål”.

Lokal för dopkalas

För närvarande har vi inga lokaler att hyra ut för dopkalas. Vi hoppas kunna erbjuda lokaler från och med hösten 2024.

Dopklänning

Det finns möjlighet att låna dopklänning.

Andra önskemål?

Hittar ni ingen tid som passar, vill ha dopet på annan plats eller har andra önskemål går det alltid bra att kontakta oss per e-post eller telefon.

hogalid.forsamling@svenskakyrkan.se

Tfn: 08-616 88 00

Mer information om dopet

Kyrkor och lokaler

Här hittar du information om Högalidskyrkan, lokaler och övriga kyrkorum.

En bebis klädd i skjorta och fluga ser glad ut och håller ena handen på dopfunten.

Om dopet

Dopet har ingen åldersgräns och är en gåva, bara att ta emot. Här får du svar på många frågor om dopet. Läs mer