Foto: Lotta Sundberg

Gudstjänst för små och stora

och Bibelutdelning för barn som fyller 5 år

Välkomna till gudstjänster för små och stora barn!

I Gudstjänsten sjungs det psalmer och sånger, vi ber bön och läser dagens text. Du får träffa en präst, kantor, pedagog, vaktmästare och kyrkvärd. Det sker även en bibelutdelning till alla barn som fyller 5 år under året. En särskild inbjudan skickas ut till bibelutdelningarna. Har du inte fått någon inbjudan, kontakta oss!

Aktuella tillfällen - vårterminen 2024

GUDSTJÄNST FÖR SMÅ OCH STORA
Söndag 14 april kl. 11 i Jällby kyrka

GUDSTJÄNST FÖR SMÅ OCH STORA, MED BIBELUTDELNING:
Lördag 18 maj i Hudene kyrka.
Festligheter i församlingshemmet efter gudstjänsten.

Barnens bästa bibel

Välkommen in i Böckernas Bok.
Läs om skapelsen och ormen, Noa och arken, om när Mirjam räddade sin lillebror Mose och hur David besegrade Goljat. Du får läsa om Jesus som föddes i ett stall, räddades undan Herodes soldater och senare blev så populär att många kallade honom för kung.

Barnens Bästa Bibel är en unik barnbibel för barn och vuxna att upptäcka tillsammans. Ett 40-tal berättelser har valts ut, liksom böner, psalmer och dikter.

Text: Sören Dalevi
Illustrationer: Marcus-Gunnar Pettersson

Vid frågor eller andra funderingar går det bra att höra av sig via mail: herrljungabygdens.ungikyrkan@svenskakyrkan.se