Foto: Josefin Roos

Jobba hos oss

Här kan du se tjänster du kan söka hos oss! Du hittar också info om de olika profilyrkena inom Svenska kyrkan.

Kyrkogårdsvaktmästare, 100%

sökes till Herrljungabygdens församling, Skara stift. Välkommen med din ansökan senast 1 april!

Profilyrken i Svenska kyrkan:

Att bli präst

För att bli präst krävs att du har en magisterexamen i teologi eller religionsvetenskap och att du antas som prästkandidat i ett stift. Därpå följer ett års avslutande studier vid Svenska kyrkans utbildningsinstitut.

Närbild på någon som bär ett diakonemblem.

Diakon

Brinner du för alla människors lika värde? Vill du bidra till bättre möjligheter för de som befinner sig i kris? Vill du dela din tro och ditt sociala engagemang med andra? Då kan diakonyrket vara något för dig.

Någon i svart kavaj spelar orgel.

Kyrkomusiker

Lockas du av musikens många uttryck i gudstjänster, konserter, instrument eller sång? Vill du vara ledare i Svenska kyrkans största frivilligverksamhet – körer för stora och små? Är du intresserad av pedagogik och möten med människor i både glädje och sorg? Gillar du att spela orgel? Kyrkomusikeryrket är omfattande och spännande.

Församlingspedagog

Skulle du vilja arbeta med barn, unga och familjer? Gillar du att tala om både livets mening och skoskav? Känns ungas situation angelägen för dig och skulle du vilja vara deras stöd i skolan och på nätet? Vill du undervisa och förnya kyrkans lärande? Då kan församlingspedagogyrket vara något för dig.