Till innehållet Till undermeny

Herrestads församling

Med Jesus i centrum och dig i fokus!

Prenumerera på vårt nya nyhetsbrev

Nu startar vi ett nyhetsbrev! Tanken är att detta ska göra det enklare för dig att få del av det som är på gång i vår församling i veckan som kommer.

Pubkväll

Det bjuds på god mat, nöjesquiz och en trevlig gemenskap. Onsdag 6 november 2024 kl 18.30, Herrestads församlingshem.

Skymningsmässa

Välkomna att inleda allhelgonatiden med en mässa i skymningen. Onsdag 30 oktober 2024 kl 18.00, Herrestads kyrka.

Spädbarnsmassage – ny grupp

Du får i lugn takt lära dig hur du masserar ditt barn. Spädbarnsmassage är en möjlighet för dig som förälder att utveckla och fördjupa samspelet med ditt barn. Fem tillfällen med start tors 7 nov kl 10.00, Herrestads församlingshem.

Sjung för fred

Välkommen till en kväll där vi sjunger för fred. Barnkörerna och Herrestadkören medverkar under ledning av Ann-Sofie Andersson. Torsdag 24 oktober 2024 kl 18.00, Herrestads kyrka.

Anmäl dig till vårens stiftsfest

Stiftsfesten samlar oss alla, intresserade och engagerade i församlingen, anställda, förtroendevalda och ideella! Herrestads församling står för delar av avgiften om du anmäler dig via oss.

Allhelgonatid

Allhelgonatiden är den tid då vi minns och hedrar de döda. Gravljusen tänds inför helgen, en sed som är drygt ett sekel gammal. Vi bjuder in dig till en helg med flera olika mötesplatser. 30 okt-3 nov, Herrestads församling.

Försäljning gravdekorationer

Inför Allhelgona finns gravdekorationer till försäljning vid kyrkogården. Dekorationerna är tillverkade av deltagare i Villa Skärgårdens verksamhet. Vecka 44 Nya kyrkogården.

Arbetskretsens basar

Försäljning, auktion, tombola, lotterier och servering. Välkommen hela familjen till gemenskap för en god sak. Lördag 26 okt 2024 kl. 13.00, Herrestads församlingshem.

Retreat – Stilla dag

Stillhet, samtal, massage, litteratur med mera – välkomna till en retreat där både kropp och själ vårdas. Lördag 16 nov kl 9.00-16.00, Herrestads församlingshem.

Ungdomsgruppen

Välkommen till Ungdomsgruppen! Kom hit och “bara va”, spela tv-spel, pingis eller varför inte musik i musikrummet. Häng med på olika aktiviteter som erbjuds. Varannan onsdag kl. 14.00 med start 4 sep, Herrestads församlingshem.

Musikundervisning

Vill du lära dig att spela ett instrument eller sjunga? Vi erbjuder undervisning i piano, kyrkorgel och sång. Platserna är begränsade. Hösten 2024, tid efter överenskommelse, Herrestads församlingshem.

Musikverkstad

Vill du spela musik samt lära känna andra med samma intresse? Kanske vill du skriva egna lovsånger och musik? Då är vår Musikverkstad något för dig! Onsdagar kl 17.00 med start 3 sep, Herrestads församlingshem.

Herrestads församling – med Jesus i centrum och dig i fokus!

Prenumerera på vårt nya nyhetsbrev

Det händer i kyrkan

I Herrestads församling finns det något för alla smaker. För dig som älskar att sjunga, söker tystnad och ro, vill träffa nya människor, fördjupa din tro eller göra skillnad för andra och mycket mer. Kom och upptäck allt som sker hos oss.

Kyrkor och mötesplatser

Här kan du läsa om vår kyrka och övriga lokaler som vi har aktivitet i.

Kontakt/press

På den här sidan har vi samlat kontaktuppgifter och länkar som kan vara till nytta för dig som söker kontakt. Om du ändå inte hittar rätt, pröva sökfunktionen längst upp till höger.

Kyrkogården

Välkommen till Herrestad församlings kyrkogårdsförvaltning.

Saronhuset

Saronhuset är en mötesplats och kyrkornas diakonala centrum i Uddevalla.

Stödsamtal / Livssamtal

Har du behov av någon att tala med? Våra samtal är kostnadsfria.

Din bön

Välkommen till bönekorgen eller maila din bön

Välkommen att bara sitta ner en stund, tända ljus och kanske be en bön. Kyrkan är öppen och vi vill hjälpas åt att möta det mörker som vi har runt oss. Behöver du någon att samtala med så finns vi här.

Villa Skärgården

Rehabilitering och arbetsträning i stödjande miljö.

Villa Skärgårdens försäljning

Köp en gåva till dig själv eller en vän

Mötesplatsen PARKEN

Friskvård för hela människan.

Ordningar på kyrkogården

Dessa regler gäller i Herrestads församling

Ge en gåva

HERRESTADSBLADET vill vara en positiv hälsning från Herrestads församling. Det kommer till dig som bor i Herrestad, i din brevlåda, flera gånger per år.

Bläddra i Herrestadsbladet