Foto: Zandra Erikshed

Livsnära temakväll i Amhults kyrka med Peter Halldorf måndag 15 april 2024 kl. 18.30-20.30

Föreläsning om nya, uppmärksammade boken Guds Israel?

GUDS ISRAEL? I profeternas spår genom omstritt land

Vilket samband finns det mellan det bibliska Israel, staten Israel och vad Nya testamentet kallar “Guds Israel”? Vad händer när man låter de hebreiska profeterna bli en resonansbotten i ett försök att förstå den alltmer eskalerande konflikten mellan israeler och palestinier? Finns det vägar och förhållningssätt som i dag kan bidra till förståelse och förso[1]ning? Går det att föra öppna och respektfulla samtal – trots de starka låsningar som ibland finns?

Välkommen till en aktuell temakväll där författaren och redaktören för tidskriften Pilgrim, Peter Halldorf, föreläser utifrån sin nya, uppmärksammade bok Guds Israel?

Måndag 15 april kl 18.30-20.30 i Amhults kyrka, Torslanda

Caféet är öppet från 17.30 och i pausen bjuds det på frukt, godis & bokbord.

Mer info: Margot Holmgren, tel 031-731 90 26.

Arrangörer: Bok & Media, Sensus, Svenska kyrkan Kultursamverkan och Torslanda- Björlanda församling