Foto: Torgny Lindén

Filmfestivalens jury 2020

Svenska kyrkans filmpris Angelos delas i år ut för nittonde gången.

Cristina Jardim Ribeiro

Cristina Jardim Ribeiro Foto: Magdalena Björnsdotter

Cristina är verksamhetsledare på Bergmancenter med filmvetenskap och journalistik i bagaget. Hon har tidigare arbetat med filmfestivalen Popcorn och varit verksam som filmskribent.

På senare år har hon arbetat med lokaljournalistik på Sveriges Radio och Gotland Media.

Ludvig Lindelöf

Ludvig Lindelöf Foto: Nils Gruvebäck

Ludvig är präst i Carl Johans församling i Göteborg. Han har tidigare forskat på gudsbilden i Ingmar Bergmans filmer och föreläser frekvent.

Han är också skribent, en ofta förekommande röst i radion (Helgsmål, klassisk förmiddag i P2 mm) och engagerad i Svenska kyrkans scen på Bokmässan som samtalsledare, deltagare i seminarier och som ledare för den litterära gudstjänsten.

Mikael Ringlander

Mikael Ringlander Foto: Kristin Lidell

Präst, projektledare, fotograf. Ansvarar för Kultursamverkan Svenska kyrkan, ordförande i juryn.

Tidigare pressfotograf. Han är också en av de programansvariga för Svenska kyrkans stora kultursatsning Se människan.   Har fått Göteborgs kyrkliga samfällighets kulturstipendium och pris som årets förnyare i Svenska kyrkan 2015.