Foto: Mikael Ringlander

Boken om Kultursamverkan

Nyhet Publicerad Ändrad

En bok om Kultursamverkans arbete. Tips och råd för alla som är intresserade av egna temamässor, fotoutställningar, författarsamtal, filmsamtal osv.

År 2015 utsågs Mikael Ringlander, präst och Kultursamverkans projektledare, till Årets förnyare i Svenska kyrkan. Nu berättar han och hans medarbetare och några av gästerna tillsammans med journalisten Elin Klemetz om drömmarna, idéerna, lösningarna, responsen - och om hur varje församling kan dra nytta av det som Göteborgs stift har lärt sig.

"En viktig erfarenhet för mig är att om man har ett gemensamt mål och delar ansvaret för att komma dit kan mycket hända", säger Mikael Ringlander.

Förord av Werner G Jeanrond, professor i systematisk teologi, St Benet´s Hall, University of Oxford.

Boken finns att köpa i följande butiker:

1.       Arken i Lund
2.       Nya Musik i Jönköping