10årsjubileum Årsta kyrka

Årsta kyrka 10 år 2021!

"En hoppets byggnad som vittnar om Guds kärlek och trofasthet"

Den 21 augusti 2011, stod Årsta kyrka klar! Den blev till genom en vision som burit genom decennierna - 66 års arbete och engagemang hos Årstaborna för att få en egen kyrka.

Under jubileumsåret 2021 firades detta på olika sätt med konserter, fotoutställningar och festligheter.

Årsta kyrka är ritad av Johan Celsing. Invigd av biskop Eva Brunne. Läs gärna mer om kyrkan här på webben och i broschyren som finns i kyrkan. Och framförallt - varmt välkommen hit!

Årsta kyrka

Bråviksvägen 47, Årsta

Fullsatt jubileumskonsert i Årsta kyrka

På nationaldagen den 6 juni kunde vi äntligen fira Årsta kyrkas 10-årsjubileum, som skjutits upp på grund av pandemin. Under invigningen 2011 framfördes Hjalmar Gullbergs ”Förklädd gud”, ett verk som vi också fick njuta av under jubileet. Dessutom var det urpremiär för ett specialskrivet stycke om Årsta kyrka, med text av Göran Greider.