Mikaelisaleni Vaggeryds kyrka.
Foto: Emilie Stjernqvist

Mikaelisalen - Vaggeryds kyrka

Mikaelisalen ligger i samma byggnad som Vaggeryds kyrka. Här finns det plats för ca 70 personer.

Lokalen används för sammanträden, minnesstunder, dopkaffe och andra aktiviteter. Lokalen går att låna gratis för minnesstunder och dopkaffe. Det finns ett kök med spis, kaffekokare, kylskåp, frys och diskmaskin. Det finns även gott om porslin och bestick.

Det finns även piano, projektor och högtalarsystem med trådlös anslutning.

Flera barnsstolar finns att låna.

Dukar ingår inte.

För dopkaffet passar även samlingssalen i källaren. Här kan man sitta ca 30 personer. Denna lokal är praktisk om det är mycket barn i sällskapet eftersom det är nära till lekhallen.

Om du vill hyra Mikaelisalen till annat än minnesstund eller dopkaffe kostar det 1000:- för en hel dag och 500:- för en halv dag.

Källan
I källaren finns en samlingssal som vi kallar för Källan. Där finns ett mindre kök med diskmaskin. I Källan finns projektor och högtalarsystem med trådlös anslutning. Intill ligger lekhallen med stora ytor att leka på. Det finns även leksaker och pingisbord.