Foto: Ikon

Andakt och gudstjänst hemifrån

Om du inte har möjlighet att komma till kyrkan på söndag kan du titta på en tv-sänd gudstjänst, lyssna på radio eller läsa söndagens bibeltexter på egen hand. Här hittar du de tider och länkar du behöver.

Gudstjänsterna i radio och på tv ligger i i den ordinarie tablån men kan också ses i efterhand på dator, i surfplatta eller telefon.

SVT

Varje lördag kl 17.50 visas Helgmålsringning i SVT1. På söndagar kl 10.00 visas Gudstjänst från en av landets kyrkor i SVT2.

Sveriges Radio

P1 sänder en gudstjänst från en svensk kyrka i programmet Gudstjänsten varje söndag kl 11.03. På vardagar sänds Morgonandakten varje morgon kl 05.45.

Läs på egen hand

Vill du läsa söndagens texter på egen hand hittar du dem här. I anslutning passar det också bra att läsa Tankar inför helgen som är en blogg där präster funderar inför den kommande söndagens texter.