Info inför Åre

Snart är sommaren här som i år avslutas med konfirmationsläger! Vi håller på att packa och planera för att dessa veckor ska bli helt fantastiska :) Här kommer info från föräldraträffen och en länk till packlistan. Längst ned på sidan hittar ni kontaktuppgifter till oss i personalen. Vi har även en hel drös med unga ledare som är helt grymma på läger. Saknar ni någon info så är det bara att höra av er!

Vi som åker på läger:

1 - 10 augusti
44 konfirmander och 10 ledare
4 personal

Avresa och Hemkomst:

Vi åker abonnerad buss från kyrkans hus den 1:a augusti. Träff och avprickning kl 8:30, bussen åker kl 9:00 - var i tid! Vi stannar till för lunch och kisspaus och hoppas vara framme vid gården till middag.

Hemkomst blir på kvällen den 10:onde. Vi siktar på att vara framme kl 20:00 men era ungdomar får höra av sig om det blir tidigare eller senare (trafiken avgör).

Gården

Vi kommer att vara på familjeägda Hållandsgården som ligger i Järpen, Åre. Vi ansvarar tillsammans för att det är rent och fräscht i huset och på rummen. Varje dag finns det städtid på schemat.
Telefon: (+46) 647-31 0 1 0
E-post: info@hallandsgarden.com

Hållandsgården
Moänge 274
837 94 Järpen

En dag i Åre

08:00 Väckning
   08:30 Andakt
   09:00 Frukost
   10:00 Pass
   12:00 Lunch
   13:00 Knös
   15:00 Fika
   16:00 Pass
   18:00 Middag
   19:00 Kvällsprogram
   21:00 Kvällsfika och dagbok
   22:00 Andakt
   23:00 God Natt

Utflykter och äventyr

Under lägret kommer vi göra flera utflykter. En dag kommer vi att heldagsvandra upp på en fjälltopp. Vi kommer att paddla till en ö och övernatta där i vindskydd. Ytterligare en dag kommer vi att besöka ett av Sveriges största och mäktigaste vattenfall, Ristafallet.

David heter en av gårdens ägare. Han kommer att var vår guide på våra utflykter. Han har stenkoll på omgivningarna, hur man tänder en eld och hur man inte blir uppäten av renar. Våra strapatser ställer lite krav på kläder, skor och utrustning. Titta till packlistan som finns längst ner på sidan i god tid innan lägret.

Veckan hemma

Torsdag 11 augusti
Ledigt

Fredag 12 augusti 16:00-21:00
Fotografering och övning inför konfirmation i

Lördag 13 augusti
Grupp 1 10:00 Konfirmation (samling 9:00)
UPPENBARELSEKYRKAN Saltsjöbaden

Grupp 2 12:00 Konfirmation (samling 11:00)

Karta

Dop

De ungdomar som inte är döpta kommer att få ett fantastiskt dop på Åre. Har du några frågor om detta så hör av dig till Julia Andersson 0738117439

Regler

Att vara på läger så här många kräver att vi är överens om vissa saker. Vi har ett gemensamt ansvar för att alla ska trivas så bra som möjligt. Det innebär att vi är schyssta mot varandra och ser till att ingen är utanför. Dessutom förväntar vi oss att du:

• Passar de gemensamma tiderna.
  • Deltar i de planerade gemensamma aktiviteterna.
  • Följer ledarnas anvisningar.
  • Inte använder mobiltelefoner under gemensamma aktiviteter, inte heller efter 23.00 då det ska vara tyst.
  • Aldrig lämnar gården om inte överenskommelse finns med vuxen ledare.
  • Förstår att om jag orsakar skadegörelse blir min målsman ersättningsskyldig.

Jag blir hemskickad (på målsmans bekostnad) om jag:

• Innehar/dricker alkohol, röker eller använder andra droger.
  • Utsätter mig själv eller andra för fara, tex. brukar våld.
  • Utsätter andra i gruppen för mobbing eller bidrar till en otrygg miljö.

Övrig info

• Alla som vill har fått önska rum. Rumslistan är snart klar.
  • Vi tar med oss en sjukvårdsväska där vi har allt vi kan behöva för att ta hand om lättare skador och annat.
  • Inför alla våra resor gör vi en genomgående riskanalys av alla våra aktiviteter för att minska risken för olyckor.
  • Vi fick en fråga om fickpengar på lägret. Ungdomarna behöver egentligen bara ha med sig pengar för godis och annat snacks. Vi står för allt som vi gör/äter gemensamt.
  • Alla deltagare är försäkrade på läger med Svenska kyrkan. Men se över era hemförsäkringar vad som gäller din ungdoms saker.
  • Fotograferingen den 13 augusti sköts av ”Planeten Bild”. Fotot är en gruppbild som ni får som en gåva från församlingen. Vi kommer inte att erbjuda enskild fotografering.
  • Om det är något som vi behöver veta så hör av er. T.ex. om ni behöver komplettera allergi, specialkost eller annat.
  • Om någon av er målsmän inte är i Sverige eller inte anträffbar under tiden för lägret så måste vi få veta detta.

Packlista

Skriv ut packlistan. Tänk ett eller två varv på om just du behöver något som kanske inte står på listan.

Länk