Foto: Carina Westbrandt

Matteuskyrkan

Matteuskyrkan vill vara en mötesplats mellan människa och Gud och mellan människa och människa. På kyrkklockan finns inskriptionen: "Ty där två eller tre är församlade i mitt namn där är jag mitt ibland dem" (Matteus 18:20). Matteuskyrkans gemenskap och möten vägleds av detta bibelord.

Matteusnytt

Församlingsblad med allt som händer i Matteuskyrkan denna månad.

Matteusnytt mars 2024

Några äldre sitter runt ett bord och spelar ett sällskapsspel med olikfärgade byggklossar som inte ska rasa.

Man ska leva-träffar

Varje dag är en sällsam gåva - en skimrande möjlighet. I höst startar vi en samtalsgrupp i Matteuskyrkan som träffas på onsdagar 13:30-15:00.

Dopbarn i sin pappas famn.

Dop i Matteuskyrkan

Matteuskyrkan passar väldigt bra till dopgudstjänster. För varje barn som döps hänger vi upp en dopdroppe i fönstret.

Tre tända stearinljus.

Gudstjänster Matteuskyrkan

Gudstjänsten är en mötesplats med Gud i gemenskap med andra. Vi får alla vara med och Gud tycker att vi är viktiga. Vi firar olika typer av gudstjänster i Matteuskyrkan och har gudstjänst tre av fyra söndagar.

En bebis på golvet tittar på ett gosedjur som föreställer ett får.

Liten och stor

Liten och stor är en grupp för barn och föräldrar. Vi sjunger, pysslar, leker och fikar tillsammans.

En flicka vid fikabordet sträcker upp sina armar.

Efter Plugget

Efter Plugget är en träffpunkt för dig som går i skolan. Vi fikar, sjunger, pratar, pysslar och leker tillsammans.

Flicka som håller upp en ängel.

Fullt hus!

På måndagskvällarna är det fullt hus och det ljuder av härlig barnsång i Matteuskyrkans alla lokaler. Det är barnkörerna Regnbågen och Tonikan som har sin veckoövning. Samtidigt ges alla föräldrar möjlighet till en stunds samtal över en kaffe- eller tekopp.

Matteuskyrkans barnkörer sjöng under Jubileumsmässan.

Middag med mersmak

Några gånger per termin dukar vi upp en middag med mersmak för barn och vuxna i Matteuskyrkan.

Musikprogram

Tider för konserter och andra musikarrangemang i Svenska kyrkan i Boden.

Den blåa stickade Matteusvanten.

Flitiga fingrar

Vi träffas, handarbetar och pratar om allt mellan himmel och jord tillsammans.

Två händer håller varandra, på ett regnbågsfärgat tyg.

Hos oss finns en öppen HBTQIA+ samtalsgrupp i Matteuskyrkan, där vi kan prata om allt mellan himmel och jord.

Gula och lila krokusar sticker upp ur snön.

Mångfaldens trädgård

Är du intresserad av biologisk mångfald? Vill du vara med och skapa en trivsam plats för insekter, växter, människor och djur? Eller längtar du kanske efter att lära dig mer? Välkommen till Mångfaldens trädgård i Matteuskyrkan!

Någon tar en slev soppa ur en kastrull.

Sopplunch i Matteuskyrkan

Ungefär en tisdag i månaden är du välkommen att äta en enkel sopplunch i Matteuskyrkan.

En grupp äldre personer står i en ring och lägger i sina händer på varandras.

Matteuskyrkans vänner

Vill du vara med och bygga Matteuskyrkan och dess verksamhet tillsammans med andra? Välkommen till ett öppet forum där vi tillsammans gör Matteuskyrkan till en sprudlande mötesplats.

Matteuskyrkans historia

Det var satsningen på villabebyggelse i Sävast och Södra Svartbyn som var orsaken till att man byggde Matteuskyrkan.

Vi arbetar i Matteuskyrkan

Hitta hit: