Överluleå kyrka

Klocktornet på Överluleå kyrka.

Välkommen till Överluleå kyrka

Det vita kyrktornet syns över hela Boden och är en hälsning till dig att du är välkommen till Överluleå kyrka.

En bebis på golvet tittar på ett gosedjur som föreställer ett får.

Liten och stor

Liten och stor är en grupp för barn och föräldrar. Vi sjunger, pysslar, leker och fikar tillsammans.

Svenska kyrkans unga i Boden

På fredagkvällar flödar det av liv i församlingsgården. Då träffas nämligen Svenska kyrkans unga i Boden - HELIGanerna.

Två kvinnor sitter vid matbordet och pratar.

Torsdagslunch

Ett par gånger per termin samlas vi för att äta en bit god mat och umgås i Församlingsgården inne i stan.

Julkonsert 2016

Vuxenkör

Kom och sjung! Här finns körer både för dig som är nybörjare och dig som redan har koll på noterna.

Lunchkonsert i kyrkan

Varmt välkommen att avnjuta din lunchrast till ljuva toner i en av stans vackraste byggnader - Överluleå kyrka! Från kl 11.30 kan du köpa soppa med dryck för en billig penning.

Kristen djupmeditation i Överluleå kyrka.

Meditation

Meditation är en metod för inre vila, stillhet, och ordlös bön. Nu finns det möjlighet att få prova på eller fortsätta med meditation.

Kvinna som tänder ljus.

Sinnesro

I Boden och Luleå firar vi sinnesromässor och sinnesrogudstjänster regelbundet. Välkommen till en varm gemenskap med musik, bön, delningar, nattvard, fika och ljuständning.

Ljusbärare

Morgonmässa

Lite enklare, lite kortare, men minst lika storslaget. Välkommen att fira en enkel gudstjänst som en god start på dagen.

En äldre dam sitter och stickar.

Missionskretsen

En gemenskap kring kaffebordet med andakt, insamling till goda och viktiga ändamål, samtal och handarbete.

Musikprogram

Tider för konserter och andra musikarrangemang i Svenska kyrkan i Boden.

Vi arbetar i Överluleå kyrka

Hitta hit: