Bergsjö församling

Bergsjö, Ilsbo och Hassela kyrkor tillhör Bergsjö församling samt Heliga Trefaldighetskapell i Bergsjö och en kyrkoruin i Hassela. Vi firar gudstjänst, dop och vigslar och har begravningar på samtliga fem ställen.

Bergsjö församling söker KYRKOGÅRDSFÖRESTÅNDARE 100 %

Bergsjö församling ligger i vackra Hälsingland mellan Hudiksvall och Sundsvall. Här finns tre ljusa kyrkor, ett fint kapell och tre välskötta kyrkogårdar.
Vi söker dig som
•    Har erfarenhet av arbete på kyrkogård eller trädgårdsarbete
•    Har erfarenhet av personalansvar
•    Delar Svenska kyrkans tro och värderingar
Krav för tjänsten är körkort och tillgång till bil. Erfarenhet av drift och underhåll av fastigheter är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tillträde enligt överenskommelse.

Mer information:
www.svenskakyrkan.se/bergsjo
Fredrik Unger, kyrkoherde: 073-367 00 60
Markus Sjöström, facklig företrädare (Kommunal):
010-442 82 34 eller markus.sjostrom@kommunal.se

Ansökan med meritförteckning skickas till:
Bergsjö församling
Prästvägen 1 C
829 50 BERGSJÖ
Märk kuvertet ”Kyrkogårdsföreståndare”
Alternativt kan ansökan mejlas till:
bergsjo.forsamling@svenskakyrkan.se

LEDIGA TJÄNSTER i vår församling

Kyrkogårdsföreståndare 100 % i Bergsjö församling

Vi söker dig som • Har erfarenhet av arbete på kyrkogård eller trädgårdsarbete • Har erfarenhet av personalansvar • Delar Svenska kyrkans tro och värderingar

Komminister 100% i Bergsjö församling

Som komminister i vår församling kommer du att arbeta tillsammans med andra kompetenta och trevliga medarbetare. Tjänsten innefattar vanliga prästuppgifter såsom till exempel huvudgudstjänster, kyrkliga handlingar och arbete med människor i alla åldrar. Har du särskilda önskemål finns en flexibilitet för att utveckla det som är dina gåvor i relation till församlingens behov.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Barn och ungdomsverksamhet

Babycafé, kyrkis, barnkör, konfirmation, ungdomsgrupp.

Välkommen till gudstjänst/konserter

Bergsjö, Ilsbo och Hassela kyrkor.

Personal

Här hittar du kontaktuppgifter till oss som arbetar i Svenska kyrkan i Bergsjö, Ilsbo och Hassela.

Kvinnlig präst på strand med barn i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.

Vattenflaskor lyfts av från flaket av en last bil. Två män i blåa organisationsjackor.

Ge en gåva till katastrofinsatser

Krig, svält och naturkatastrofer slår sönder miljoner människors tillvaro varje dag. Act Svenska kyrkan samarbetar med partner runt om i världen som finns på plats före, under och efter katastrofen. Din gåva gör skillnad!

Tre barn med ryggsäckar på väg till skolan.

Bli månadsgivare till Act Svenska kyrkan

Med en liten gåva varje månad kan du bidra till att fler barn får gå i skolan, att människor som flyr från krig får skydd och att fler kan ta sig bort från fattigdom.