Diakonimottagning i Åtvids Stora kyrka

Nyhet Publicerad Ändrad

Drop in på församlingens diakonimottagning - nu varannan måndag kl. 10-12. Från 4 mars är mottagningen i Åtvids Stora kyrka.

Diakonimottagning i Åtvids församling
Vi erbjuder stöd / hjälp / rådgivning / fondansökan

Varannan MÅNDAG, jämna veckor kl. 10-12
Drop in-öppet, Åtvids Stora kyrka från 4 mars 2024.

Frågor! Ring 0120-299 30
(mån-ons, fre 10-12 och tors 13-15)

I vår diakonimottagning kan du som lever i en utsatt ekonomisk situation få stöd och hjälp med att söka fonder.

Har du behov av samtal så bokar vi det utanför diakonimottagningens tider.

I Åtvids församling är det framförallt Emelie Hjerth, präst i församlingen som arbetar med diakonimottagningen.

Diakoni handlar om att se sin medmänniska, det är alla döptas uppgift, och Åtvids församling vill göra det på ett alldeles särskilt sätt genom en diakonimottagning. Möten inom den diakonala verksamheten ska präglas av delaktighet, respekt och ömsesidig solidaritet.

Så kan du bidra till vår diakoniverksamhet

I livet möter vi alla svårigheter som gör att vi kan behöva råd och stöd i ekonomi och vardagsliv, i kontakt med myndigheter när du inte vet vart du ska vända dig.
Varmt välkommen till Åtvids församlings diakonimottagning.