Foto: Johan Nilsson

Stockholm Arlanda Airport

Välkommen till en plats för stillhet, bön och eftertanke. Det interreligiösa meditationsrummet är öppet varje dag kl 05.00-22.00. Svenska kyrkan har lokaler intill.

Vigsel på Arlanda

Att gifta sig är alltid stort – men på Arlanda kan man göra det under lite enklare former. Här får du mer information. Klicka här för att läsa mer om vigsel på Arlanda

Bön, stillhet och tystnad

Mitt i vimlet på SkyCity ligger flygplatsens meditationsrum. Det är avsett för enskild andakt och reflektion i tystnad, oavsett tro eller livssyn.

Samtal och reflektion

På Arlanda flygplats arbetar närmare 20 000 människor, lika många som i en medelstor svensk kommun. Flygplatsen besöktes av 27 000 000 passagerare under 2018. För Svenska kyrkan är det självklart att finnas där människor är och arbetar.

Om krisen drabbar oss

Händelser som drastiskt förändrar våra liv kan utösa en kris. Det är en helt normal reaktion på en onormal situation.

Kontakt

Svenska kyrkan har lokaler intill det interreligiösa meditationsrummet i Sky City.