Foto: Johan Nilsson

Vigsel på Arlanda

Hjärtats kapell på Stockholm Arlanda Airport är platsen för en enkel vigsel innan eller efter en resa.

I Arlanda kapell har tusentals par firat sina vigselgudstjänster. Nu finns ett nytt kapell, Hjärtats kapell, beläget i Sky City. Två vittnen behöver alltid närvara, men kapellet rymmer upp till ett tiotal sittande gäster. Vigseln kan få sin personliga prägel på olika sätt, men sker inom ramen för Svenska kyrkans ordning. En enkel cd-spelare finns.

Vigseltider

Fasta tider för vigslar är tisdag, onsdag och fredag kl 15, samt lördag kl 11 och 14. Sommartid gäller andra tider. Hör med bokningen om andra önskemål. Brudparet ansvarar själva för att två vittnen finns då Svenska kyrkan inte har personal att bidra med.

Bokning

Pastorsexpeditionen i Märsta, tel 08-594 408 40.

Liten pojke överlämnar ring på bröllop.

Bröllop

Planerar du och din partner att gifta er? I kyrkan får ni ett välsignat bröllop. Vi berättar om vigselgudstjänsten och hur ni bokar präst och kyrka. Och lite tips om annat att tänka på också.