Aktuell information med anledning av covid-19

Tillsammans hjälps vi åt att minska smittspridningen!

Folkhälsomyndigheten och regeringen beslutar kring restriktioner med anledning av covid-19.

Våra gudstjänster är öppna för alla.
Det innebär för gudstjänster med mellan 20-500 personer, utan Covidpass, gäller en meters avstånd mellan sällskap som får bestå av max 8 personer. Våra kyrkor kommer att kunna ta emot ett begränsat antal besökare.
Utefter att restriktionerna ändras får vi förhålla oss till de nya reglerna.

Vi fortsätter i våra kyrkor att hålla bönens låga brinnande. Vi ber för världen, för människorna i Arboga, för de sjuka, för de oroliga, för dem som arbetar i vården, för dem som fattar beslut.

Tulpaner i Heliga Trefaldighets kyrka Foto: K Sigge Dahlqvist

Du kan få mer information via dessa länkar:

Folkhälsomyndigheten

Krisinformation

Västerås stifts hemsida

Du kan nå oss via växeln: 0589-884 00
eller via mail arbogabygdens.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontakta jourhavande präst

Är du ledsen, rädd, orolig, eller känner dig ensam?
RING Jourhavande präst tar emot samtal alla dagar 21-06. Ring 112 och fråga efter Jourhavande präst.
SKRIV DIGITALT BREV Du kan skicka ett digitalt brev till Jourhavande präst när du vill. Brevlådan är alltid öppen.
CHATTA Genom vår chatt når du Jourhavande präst alla dagar 20-24.