Folkmusikmässa i Götunda kyrka med Götlunda kyrkokör och Medåkers kyrko- och hembygdskör

Musik och körer

Vill du sjunga i kör, lära dig ett instrument eller gå och lyssna på någon av våra konserter? Då har du hamnat rätt. Svenska kyrkan är en av Sveriges största musikscener.

Vi har körer för alla åldrar, från 6 år. Körernas huvudsakliga uppgifter är förstås gudstjänsterna, vid stora kyrkohögtider såväl som de ”mindre” söndagarna. Detta varvas med lite större projekt, var kör för sig eller tillsammans.

Vi har också sex intressanta orgelinstrument som vi undervisar på i mån av intresse. Vi spelar under gudstjänster, andakter och andra verksamheter.

Våra körer

Att sjunga i kör är hälsobefrämjande och är till glädje för både utövaren och den som lyssnar. Arbogabygdens församling erbjuder flera alternativ för dig som vill sjunga i kör. Nybörjare eller rutinerad, kyrkvan eller novis - alla är välkomna!

Vuxenkörer

Franciskuskören Blandad fyrstämmig kyrkokör
Torsdagar 18.30-20.30
Heliga Trefaldighets kyrka
Ledare Anna Ytterberg
Just nu söker vi framför allt andrabas och tenorer till Franciskuskören.
Kontakta Anna vid intresse!

Götlunda kyrkokör Blandad fyrstämmig kyrkokör
Onsdagar 19.00-20.30
Götlunda kyrka
Ledare Åsa Westerberg

Diakonikören
Onsdagar 14.00-15.00
Heliga Trefaldighets kyrka
Ledare Anna Ytterberg

Medåkers kyrko-& hembygdskör Blandad fyrstämmig kyrkokör
Tisdagar 18.30-20.30
Klockargården i Medåker
Ledare Anna Ytterberg

NYTT för i år: Trefaldighetskyrkans vokalensemble
Vuxenkör för erfarna sångare. Övar projektvis, vissa onsdagskvällar kl 19-21 samt vissa helger. Adventskonsert i början av december år 2024 är höstterminens projekt.

Provsjungning krävs. Körledare är Emmy Algefors.
Välkommen med intresseanmälan till Emmy för att få mer info.
Mail: emmy.algefors@svenskakyrkan.se
Tel: 0589-884 67

Kören startar tidigast vecka 36.

Våra barnkörer

En barnkör sjunger och gestikulerar med armarna i ett klassrum. En kvinnlig körledare i förgrunden.

Barnkören Klara stämmor

För barn som går i åk 0-1, både pojkar och flickor. Här får barnen leka med sina röster. Och så har vi förstås roligt tillsammans! Deltagande är gratis, anmälan krävs.

Närbild på en barnkör som sjunger i ett klassrum.

Arboga flickkör

För barn som går i åk 2-6 och definierar sig som en flicka. På programmet står utveckling av sångrösten, härlig gemenskap, en bred repertoar av sånger på olika språk, läger, konserter och mycket mer. Det är gratis att delta, anmälan krävs.

Närbild på medlemmar i en barnkör som sjunger i en kyrka.

Arboga gosskör

För barn som går i åk 2-6 och definierar sig som en pojke. På programmet står utveckling av sångrösten, härlig gemenskap, en bred repertoar av sånger på olika språk, resa till gosskörfestival och mycket mer. Det är gratis att delta, anmälan krävs.