Åker-Länna församling

Välkommen till vår församling, en plats för alla. Besök våra verksamheter för att finna gemenskap tillsammans med andra

Påskliljor i skolskenet. I bakgrunden skymtas ett kors.

Andakter i stilla veckan och i påsk

Välkommen att fira påskens andakter med oss i Åker - Länna Församling

Tre flickor tittar busigt upp bakom en kyrkbänk.

Påsklov-Kul

Inne- och ute lek, pyssel och gemenskap.

Lördagsmusik

Välkomna att lyssna på musik i Åkers kyrka varje lördag med start den 3 februari fram till och med 23 mars.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan har hittills inga uppgifter om att angreppet syftade till att komma över personuppgifter eller att några personuppgifter missbrukats. Angriparen har inte tagit sig in i Svenska kyrkans medlemsregister, men kan ha haft tillgång till en begränsad mängd information från andra it-system och arbetsdatorer.

Vårens konfirmandträffar! Se datum här:

Vår församlingsinstruktion

Vår församlingsinstruktion finns nu i tryckt format, men du kan även läsa den digitalt här:

Vänförsamlingen i behov av stöd!

Du kan hjälpa till genom att swisha ditt bidrag till vår insamling till dem. Swish-nummer:123 272 55 47

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns alltid en plats för dig

Våra kyrkor och kyrkogårdar

Åkers kyrka & Länna kyrka

Välkommen in i kyrkan

Åkers och Länna kyrka har öppet varje vardag mellan kl. 8.00-15.00 Välkommen in!

Första hjälpen

I församlingen finns det fyra stycken hjärtstartare. En utanför entrén i Åkers församlingshem, en utanför entrén till Länna sockenstuga, och en innomhus i varje kyrka.

GDPR - Dina personuppgifter är viktiga för oss.

Läs hur Svenska kyrkan hanterar dina personuppgifter Klicka här

Om ni vill komma i kontakt med Dataskyddsombudet för Åker-Länna församling, kontakta: marie.joon@svenskakyrkan.se