Välkommen in i kyrkan

Åkers och Länna kyrka har öppet varje vardag mellan kl. 8.00-15.00 Välkommen in!

Varje vardag mellan kl. 8.00-15.00 är kyrkorna öppna för ljuständning och eftertank. Avvikande öppettider kan förekomma och vill man vara säker på att det är öppet, ring 0159-34846.

Åker-Länna församling är beläget i Mälardalen mellan Strängnäs och Mariefred. I församlingen finns det två vackra kyrkor från medeltiden Länna kyrka och Åkers kyrka samt en ruin, Ärja kyrkoruin.

Mer info om Länna kyrka - Sörmländska kyrkor 57

Mer info om Åkers kyrka och Ärja kyrkoruin - Sörmländska kyrkor 66

Skola & kyrka

"I en värld full av liv. Allt förenas här. Som en cirkel sluts. Av kärlekskraft. Alla har en plats. Allting har en mening. Det är vår värld. En värld full av liv"

Våra kyrkor och kyrkogårdar

Åkers kyrka & Länna kyrka

Telefonnummer: 0159-34840
e-post: aker-lanna.pastorat@svenskakyrkan.se

Expeditionen är öppen:

Måndag och torsdag kl 9-12

Tisdag och onsdag kl 13-16

OBS! Sommaröppettider på expedtionen är tis-, ons- och torsdag mellan 9-12. Detta gäller fr.o.m 1/7-31/8.

Besöksadress:

Bruksvägen 7,