Foto: Alex Giacomini/IKON

Öppna förskolan

Öppen för alla barn 0-5 år i vuxet sällskap

Öppna förskolan i församlingshemmet håller öppet på måndagar, onsdagar och fredagar kl 9.00-11.30.

Max 35 deltagare/gång. (Pga brandsäkerhet)

Sångstund vid kl. 9.30.
Fikat finns framdukat mellan kl. 10-11.

För vem? Öppna förskolan är öppen för alla barn 0-5 år i vuxet sällskap.

Vad gör vi? - Öppna förskolan är en plats för dig som förälder att komma och umgås med andra föräldrar medan ditt/dina barn får möjlighet att träffa andra barn i en stimulerande och lekvänlig miljö, berättar Sophia Lindblad, som ansvarar för verksamheten.

När vi känner varandra och varandras barn har vi lättare att tillsammans verka för en trygg uppväxt i vår församling. På Öppna förskolan kan vi byta erfarenheter om allt från jobbiga nattliga blöjbyten till vad det händer för något roligt i helgen. Framför allt handlar det om att få umgås, prata och ha det trevligt, medan barnen får möjlighet att vara i en härlig miljö där de leker, springer, kryper eller ligger och jollrar.

Öppna förskolan är perfekt för dig som är nybliven förälder och vill knyta kontakter med andra trevliga familjer eller bara komma ut och hitta på något under föräldraledigheten.

Men Öppna förskolan är också mycket uppskattad av lite äldre barn i förskoleåldern. Vi har mängder med leksaker, möjlighet till pyssel, lekhall och möjlighet till kojbyggen som vanligtvis inte finns där hemma.

I Församlingshemmet, ingång med ramp för barnvagnar från innergården.

Den gemensamma sångstunden med fiskedamm hålls ca kl. 9.30 och är oftast en favoritaktivitet både bland barn och föräldrar.

Möjlighet att värma välling och barnmat i mikro finns givetvis och man får gärna ta med egen matsäck. Men vanligtvis serverar vi en stadig fika med många valmöjligheter till priset av 20:- per person.

Verksamheten håller igång vår och höst och är öppen för alla utan föranmälan, med jul- och sommaruppehåll. Vid enstaka tillfällen, vid sjukdom bland personalen, under skollovsveckor eller utbildningsdagar, måste vi dock hålla stängt. Info om sådana uppehåll uppdateras regelbundet på barnverksamhetens facebooksida : http://www.facebook.com/groups/169179889803639/#!/groups/169179889803639/

Hjärtligt välkommen hela familjen!

Kontakta oss om du vill ha mer info: