Eftis x 3

EFTIS-eftermiddagsgrupperna för barn i lågstadieåldern åk 1-3

Vi har tre Eftis-grupper; Måndagseftis, Tisdagseftis och Onsdagseftis.

De tre Eftis-grupperna har lite olika inriktningar. Måndagseftis är mest inriktat på pyssel och lek, medan Tisdagseftis och Onsdagseftis har en musikinriktning. Är man med i Tisdagseftis och Onsdagseftis är man automatiskt också med i kyrkans barnkör, Eftiskören. Vi håller till i församlingshemmets barn- och ungdomslokaler i källaren.

Eftis börjar kl 13.00 med att personal från kyrkan möter upp barnen vid Sånnaskolan. Barn som går på Villa- eller Yngsjöskolan, blir hämtade med taxi (församlingen betalar) för att alla barn ska ha lika möjligheter att vara med. Sedan promenerar eller åker vi till församlingshemmet och äter ett mättande mellanmål. På måndagar fortsätter sedan programmet med en pyssel- eller lekaktivitet och på tisdagar och onsdagar med körsång, lek och pyssel.

Eftisbarnen får ofta i uppdrag att medverka i gudstjänster i egenskap av kör, medhjälpare till gudstjänstvärdarna eller med en utställning av något man tillverkat i pysselrummet. Precis som träning i ett fotbollslag innebär match på lördag förmiddag, vill vi att föräldrar är medvetna och ställer upp när det är ”match” i kyrkan. Detta är viktigt för barnen, eftersom det i likhet med fotbollsmatcher behövs ett helt lag för att kunna ställa upp i turneringen. Detta är bra att tänka på när man anmäler sitt barn till våra Eftis-grupper.

Eftis håller öppet till kl.17.00 med en samling och fruktstund vid 16-snåret, vilket innebär att föräldrar hämtar sina barn när det passar dem mellan kl 16 och 17.

Eftis är öppet för alla (förutsatt att barnet är döpt i Svenska kyrkan alternativt att en förälder är medlem), men har begränsat antal platser och en terminsavgift på 300 kr.

Anmälan till att få en plats eller ställa sig i kö görs med hjälp av blanketten här under.

Följ oss gärna på instagram, för att se fler bilder: @ahusforsamling

VÄLKOMMEN TILL EFTIS!

Intresseanmälan Eftis