Skurups församling

Norr om landsvägen mellan Ystad och Malmö

Tacolov för hela familjen!

På onsdag den 17 april bjuder vi in till tacobuffé, lek och gemenskap-
After work för både barn och föräldrar. Vi ses på Fisken, huset brevid Pastorsexpeditionen på Kyrkogatan 73.

16.30 Drop in
17.00 Tacobuffé - efter maten firar vi en enkel gudstjänst på barnens villkor med sång, musik och bibelberättelse.
Pyssel, samtal och lek för den som vill efteråt.
18.30 Avslutning

Anmälan: Senast 15/4 tele: 0411-554801, skurup.pastorat@svenskakyrkan.se

Konfirmand i Skurup 23-24

Nu är det dax att anmäla dig till Konfa i Skurup!

Vi har tider för dop

Så ring oss och boka tid för dop – alla kan döpas oavsett ålder!

Telefon och besökstider till Pastorsexpedition tele: 0411-554800
Måndag-Tisdag Torsdag-Fredag kl:9.00-11.30 Onsdag kl:11.00-12.30

En glad hund sitter på en kulle med en sjö i bakgrunden.

Tankar inför helgen

"Mycket av Guds fantastiska skaparförmåga och Guds kärlek till sin skapelse kan jag förnimma och uppleva i naturen och hos djuren, kanske specifikt hos en liten hund vid namn Frank." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Ge en gåva till Act Svenska kyrkan

Vi lever alla under samma himmel. Vi har alla samma rättigheter. Var med i kampen för varje människas rätt till ett värdigt liv. Swisha din gåva till 9001223.

Bild ovanifrån på en dator, en kaffekopp, en hand som håller i en penna och en skrivbok.

Så behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter

Här får du veta var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har. Du får också veta vart du ska vända dig om du har frågor kring Svenska kyrkans hantering av personuppgifter.

Kyrktaxi

Du vet väl om att du kan få kyrktaxi till och från våra gudstjänster? Beställ dagen före hos Skurups Taxi 0411-456 00.