Konfirmation 23/24

Vår konfirmandgrupp har startat för hösten. Om du är nyfiken på konfirmation och att konfirmera dig kan du eller någon vuxen hemma höra av dig till Ida, kontaktuppgifter se nedan.

Är du över 16 år och funderar på konfirmation är något för dig?

Erbjudandet om konfirmation går aldrig ut. De erfarenheter, upplevelser och tankar du hittills samlat under livet är en tillgång när du fördjupar dig i livsfrågor och kristen tro tillsammans med andra. Vår förhoppning är att kunna starta en grupp under våren 2024.

För vidare information eller om du har frågor, hör av dig till Ida.
Kontaktuppgifter se nedan.

Vad är konfirmation?

Konfirmation handlar om Gud, om livet och om det som du tycker är viktigt. Konfirmationstiden är en chans att lära känna dig själv lite bättre, hitta nya kompisar, det är en chans att få testa dina åsikter och lära dig mer om kristen tro. Att konfirmeras är alltså livets chans!

Under träffarna kommer vi lära känna varandra, diskutera, vara kreativa, leka och tillsammans utforska den kristna tron. Vi tar upp frågor som man kanske funderar mycket på men sällan pratar om, t.ex. vad som händer efter döden, om jag duger som jag är, vad som är meningen med mitt liv och varför det finns ondska. På träffarna får du umgås och prata med både unga och vuxna ledare.

Många undrar om man måste vara döpt - Nej, det måste du inte när du börjar. Men du kommer erbjudas en chans att döpas. Om du vill konfirmeras behöver du döpas först, eftersom konfirmationen är en bekräftelse av dopet - att vi säger ja till vårt dop och att Gud fortsätter säga ja till oss.

Att prova något nytt är alltid pirrigt! Ta chansen att testa om konfirmation är något för dig. Prata med andra ungdomar som har konfirmerat sig och peppra ledarna med dina funderingar. Var öppen och känn efter hur det känns just för dig.

Att konfirmeras hos oss är gratis.

Är du nyfiken på att veta mer, kontakta Ida Fransson (kontaktuppgifter finner du längst ned)