Räfsa lutad mot en häck.
Foto: Jenny Wollin

Gravskötsel

Mot en avgift kan kyrkogårdsförvaltningen hjälpa dig som inte själv vill eller kan sköta gravplatsen. Genom att teckna ett gravskötselsavtal överlåter du ansvaret.

Skötselavtal på ett eller tre år

Kyrkogårdsförvaltningen i Ystad-Sövestads församling erbjuder både ettåriga och treåriga gravskötselsavtal.

Ettårigt gravskötselsavtal

Ettårsavtalet inkluderar skötsel och blommor. Du kan också teckna årsavtal utan blomsterpaket. Vi fakturerar dig löpande under året.

Tre-årigt gravskötselsavtal

I treårsavtalet ingår både skötsel och blommor. Blomsterpaketet består av en påsklilja tre pelargonier en ljung  en grandekoration Vi fakturerar dig årsvis. Ring för aktuella priser och information om hur du tecknar avtal.

Beställningsjobb

Kyrkogårdsförvaltningen i Ystad-Sövestads församling tar emot beställningar på enskilda blommor, arrangemang,  gravljus,  större arbeten som nya växter och nytt singelmaterial. Se kontaktinformation nedan.