Körer & musik

Det finns tre körer i Vittinge församling: Vittinge kyrkokör, alla-kan-sjunga-kören Sångkraft och en barnkör. Vi har en levande konsertverksamhet, särskilt på somrarna då vi arrangerar "Musik i sommarkväll". Vi blir gärna fler medlemmar i körerna. Välkommen till en övning för att se om det är något för dig!

Vittinge kyrkokör framför Vittinge kyrka på nationaldagen 2019.

Vittinge kyrkokör

Vittinge kyrkokör bildades 1923, då som en ren hembygdskör. I dag sjunger vi både i gudstjänster och i andra sammanhang som på valborgs- och nationaldagsfiranden. På sommaren brukar vi ha konsert.

Sångkraft framträder i församlingshemmet.

Sångkraft

Vid starten 2002 hette kören "Vi som inte kan sjunga". Under vår körledare Christina Warell utvecklades vi och kände att sången gav både glädje och kraft. Så var namnet givet: Sångkraft.

Barnkör

Vittinge församlings barnkör är tänkt för barn i årskurs 2–5. Vi träffas och övar en gång i veckan och sjunger ibland i gudstjänster. Välkommen att anmäla ditt barn!

En fjäril sitter på en gitarrhals.

Konsertprogram

Här presenteras kommande konserter, musikgudstjänster och andra musikrelaterade arrangemang.