För vuxna

För daglediga vuxna har vi verksamhet i form av stickcafé och gubbdagis. Vi har även sopplunch en gång i månaden, då vi serverar soppa, kaffe och kaka samt bjuder på någon form av underhållning. Ibland arrangerar vi pysselkvällar, församlingsaftnar och andra tillfälliga aktiviteter.

En äldre mans hand som vilar vid en kaffekopp.

Gubbdagis

Välkommen till vårt populära gubbdagis! Kom förbi och fika, läs tidningen, spela schack eller bara prata och umgås en stund.

En äldre kvinna som stickar i ett färgglatt garn.

Stickcafé

Välkommen till det populära stickcafét! Ta med eget handarbete eller kom förbi och bara fika, prata och umgås en stund.

Tomatsoppa i en skål med änglamotiv

Tisdagsluncher

Välkommen till Vittinge församlings tisdagsluncher! Fyra gånger på våren och fyra gånger på hösten anordnas sopplunch eller annan lättare lunch i Vittinge församlingshem eller Kyrkans allrum, oftast andra tisdagen i månaden.

En löpare springer i mål och får en blombukett.

Kyrkloppet

Varje år sedan 2007 arrangerar vi ett motionslopp i kyrkans vackra omgivningar. Starten går efter gudstjänsten och det finns flera olika distanser att välja mellan. I år, 2023, gick kyrkloppet av stapeln den 27 augusti.