Kyrka & lokaler

Vittinge kyrka ligger ute på slätten mittemellan Vittinge och Morgongåva. Här finns även församlingshem, kansli och prästgård. Församlingshemmet kan du hyra. Församlingssalen Kyrkans allrum är belägen i Morgongåva och används enbart till vår egen verksamhet.

Vit stenkyrka med tjärad klockstapel till höger och litet gravkor till vänster samt gravstenar och träd i förgrunden.

Vittinge kyrka

Vittinge kyrka är en medeltidskyrka med valvmålningar av Albertus Pictor. Den består av byggnadsdelar från vitt skilda tider. Den ursprungliga kyrkan är byggd före 1300-talet. Den har sedan byggts till i omgångar, senast på 1700-talet när den norra korsarmen (Nykyrkan) tillkom.

Faluröda träbyggnader i vinkel.

Vittinge församlingshem

Församlingshemmet vid Vittinge kyrka är den perfekta lokalen för såväl minnesstunder som bröllopsfester men är även tillgänglig att hyra för till exempel sammanträden och barnkalas.

Tegelbyggnad med en trappa som leder ner till källarvåningen under en skylt med texten Kyrkans allrum.

Kyrkans allrum

Församlingssalen Kyrkans allrum är belägen i samma byggnad som vård- och omsorgsboendet Rungården i centrala Morgongåva. Den används enbart till församlingens egen verksamhet, framför allt barnverksamheten.