Faluröda träbyggnader i vinkel.

Vittinge församlingshem

Församlingshemmet vid Vittinge kyrka är den perfekta lokalen för såväl minnesstunder som bröllopsfester men är även tillgänglig att hyra för till exempel sammanträden och barnkalas.

Lokalen ligger mitt emot Vittinge kyrka och är godkänd för 100 personer. Om ni inte är så många kan ni välja att hyra endast en mindre, avgränsad del av församlingshemmet: lilla rummet intill köket eller rummet en trappa upp.

Det stora köket är mycket praktiskt och utrustat med all utrustning som behövs för lyckade tillställningar:

• 3 ugnar
  • 1 spis
  • 1 köksdiskmaskin
  • 1 storköksdiskmaskin
  • 2 kylskåp med frys
  • 1 microvågsugn
  • kaffebryggare
  • vattenkokare
  • termosar
  • de flesta typer av bestick, glas, tallrikar och köksredskap
  • kaffefilter, kannor, skålar och uppläggningsfat

I församlingshemmet har du även tillgång till bildkanon (säg till i förväg!), projektorduk, blädderblock och mikrofon. Allt förbrukningsmaterial, som servetter, te och kaffe, tar du själv med dig.

Du som hyresgäst ansvarar för att städa undan efter sig och lämna lokalen i samma skick som vid tillträdet.

Kostnad och bokning

I samband med förrättningar och kyrkliga handlingar, såsom dop, vigslar och begravningar, ingår församlingshemmet kostnadsfritt. Om du vill hyra lokalen till annat är priserna som följer:

Halvdag

Foto: Linnea Dunér

Klockan 8–14 eller från klockan 14.

• För boende i Vittinge församling: 250 kr
  • För boende utanför Vittinge församling: 400 kr

Heldag

• För boende i Vittinge församling: 500 kr
  • För boende utanför Vittinge församling: 800 kr

För bokning eller övriga frågor, kontakta oss på 0224-620 37 eller vittinge.forsamling@svenskakyrkan.se. Du kan också skicka en bokningsförfrågan via formuläret nedan.

Lilla rummet

Foto: Linnea Dunér

Lilla rummet är en del av församlingshemmet, som går att avgränsa med hjälp av en skjutvägg. Det är inrett med antika möbler och är utrustat med öppen spis, som dock ej är i bruk. En liten altan finns i anslutning till rummet. Hyresavgift: 100 kr.

Formulär för bokningsförfrågan

Du kan även ringa eller maila. Observera att lokalen inte är bokad förrän du fått en bekräftelse av oss!

Skriv i rutan ovan ifall du vill hyra hela församlingshemmet, enbart den lilla avgränsade delen eller det övre rummet. Observera att detta inte är en bokning utan endast en förfrågan! Invänta bekräftelse!