Till innehållet Till undermeny
Byggnad, träd, löv
Lyssna

Visby domkyrkoförsamling

Församlingen i Visby finns här: Sankta Maria domkyrka, Visborgskyrkan, Terra Novakyrkan, lasarettet, Campus Gotland, Birkagården och häktet. Vi tar också hand om Visbys tre kyrkogårdar.

Projekt fredsduvan

(Tio) tusentals vita fredsduvor som bär budskap om fred, hopp och kärlek sammanfogas till ett konstverk som svävar under Sankta Marias 800-åriga valv. Du är välkommen att vara med!

LIVSVIKTIGT. Med Maria Sundin

Universum – det oändliga forskningsområdet. Föreläsning med "Rymd-Maria" Maria Sundin, docent i teoretisk fysik.

Heliga danser

Heliga danser är rörelse till klassisk musik och folklåtar från när och fjärran. Inga krångliga steg.

LIVSVIKTIGT. Med Alicia Brandt

Alicia föreläser om delar ur sitt liv, om sjukdomstid och att hitta hem i sig själv och återta livet.

Söndag i våra kyrkor

Söndag 27 oktober är Tjugoandra söndagen efter trefaldighet och temat är Frälsningen.

Konfirmation

Under tiden som konfirmand får du tid för det som är viktigt i livet – både det lekfulla, roliga, och det allvarliga.

Birkagården

Birkagården behöver din hjälp! Tack vare frivilliga har Birkagården öppet, dag som natt, för de som behöver. Vill Du hjälpa till?

Visby domkyrka 800 år

Visby Sankta Maria domkyrka firar 800 år under 2025 - det ska firas!

Dopet i Visby domkyrkoförsamling

Dopet är en fest! Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker och glad tradition, som bjuder in till gemenskap.

Barn och unga

Barn och ungdomar har en självklar plats i kyrkan. Det finns verksamheter för alla – från de riktigt små till dig som är nästan vuxen.

Samtal och stöd

Kyrkan vill finnas för människor i både glädje och sorg, när livet flyter på och när det är tungt.

Kontakt

Välkommen att höra av dig till oss som arbetar i domkyrkoförsamlingen. Så når du verksamheter och medarbetare i Visby domkyrkoförsamling.

Nyhetsbrev direkt till dig

Vad är på gång i församlingen just nu? Prenumerera på vårt nyhetsbrev om du inte vill missa det senaste.

Skänk kollekt via swish eller bankgiro

Det finns en möjlighet att bidra till Svenska kyrkans arbete via Swish på nummer 123 280 12 15 eller bankgiro 5676-8435. Även om du inte kan ta dig till kyrkan.