Domkyrkan i solnedgång vintern 2023
Foto: Mattias Wahlgren

Visby domkyrkoförsamling

Katedralen Sankta Maria syns på långt håll när du närmar dig Visby, men även Terra Novakyrkan och Visborgskyrkan ingår i församlingen. Dop, bröllop, begravning, konfirmation, körer, barnverksamhet och mycket mer, allt hittar du i Visby domkyrkoförsamling. Domkyrkan är öppen varje dag klockan 9-17.

Runda ansiktsbilder på fyra olika personer

LIVSVIKTIGT. Norrskensförundran – en andlig resa?

Norrskensupplysaren Carl Bergstrand är vårens tredje och sista föreläsare i Livsviktigt.

Ett barn i strumplästen går med palmblad i händerna.

På söndag i våra kyrkor

Söndag 24 mars är det Palmsöndag och temat är "Vägen till korset".

Barnkör i kyrka. I förgrunden ett barn i röd blus med vita prickar.

Kids of hope

En barnkör i Visborgskyrkan för sångglada barn runt årskurs 1-3.

Föreläsningar om sådant som berör

Spännande gästföreläsare med viktiga budskap. Se hela programmet för Livsviktigt våren 2024.

Domkyrkan i solnedgång vintern 2023

Lediga jobb

Här ser du de lediga tjänster som finns just nu.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

En kanna vatten står på en dopfunt.

Dopet

Dopet är en fest! Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker och glad tradition, som bjuder in till gemenskap.

En grupp ungdomar håller om varandra i en ring.

Barn och unga

Barn och ungdomar har en självklar plats i kyrkan. Det finns verksamheter för alla – från de riktigt små till dig som är nästan vuxen.

En diakon håller en annans hand i sina händer. Ett stearinljus med kristusmonogram brinner på bordet mellan dem.

Samtal och stöd

Kyrkan vill finnas för människor i både glädje och sorg, när livet flyter på och när det är tungt.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva
En mobil, en pratbubbla och ett kuvert mot en blå bakgrund.

Kontakt

Välkommen att höra av dig till oss som arbetar i domkyrkoförsamlingen. Så når du verksamheter och medarbetare i Visby domkyrkoförsamling.

I förgrunden en mobiltelefon som surfat in på församlingens hemsida, i bakgrunden domkyrkan Sankta Maria

Nyhetsbrev direkt till dig

Vad är på gång i församlingen just nu? Prenumerera på vårt nyhetsbrev om du inte vill missa det senaste.

Lämna ett bidrag genom Swish 123 280 12 15

Skänk kollekt via swish eller bankgiro

Det finns en möjlighet att bidra till Svenska kyrkans arbete via Swish på nummer 123 280 12 15 eller bankgiro 5676-8435. Även om du inte kan ta dig till kyrkan.