En bild över Visby.
Foto: Georg Gyllenfjell, Pixabay

Kyrkor och platser

Tre vackra, och mycket olika, kyrkorum finns i Visby domkyrkoförsamling. Välkommen in, tänd ett ljus eller delta i en andakt, gudstjänst eller en annan aktivitet.

Längre ner på sidan finns kartor där du hittar kyrkor och församlingshus.

Församlingshuset – en plats för gemenskap

I församlingshuset, som ligger alldeles intill domkyrkan, finns plats för möten och gemenskap. Där finns också församlingsexpeditionen.

Klicka på kartan för att hitta församlingshuset och läsa om bland annat öppettider.

Visby Sankta Maria domkyrka – en medeltida katedral

Visby S:ta Maria domkyrka är den stora medeltida katedralen mitt i Visby innerstad.

Varje söndag, året runt firar vi gudstjänst i domkyrkan, men på sommaren blir kyrkan också ett pilgrimsmål för församlingsbor, turister och sommargotlänningar. Under medeltidsveckan är domkyrkan ett kyrkligt centrum för tusentals "medeltida" resenärer. Klicka på kartan för att hitta huset och läsa om bland annat öppettider.

Klicka på kartan för att hitta domkyrkan och läsa om historiken och kyrkorummet.

Visborgskyrkan – en modern kyrka

Visborgskyrkan är modernare i sin arkitektur och ligger i södra Visby.

Klicka på kartan för att hitta Visborgskyrkan och läsa om bland annat öppettider.

Terra Nova kyrkan – med många verksamheter för barn

Terra Nova kyrkan är en modern kyrka, i östra Visby. Kyrkan har många verksamheter för familjer och barn, men har dörren öppen för alla.

Klicka på kartan för att hitta Terra Novakyrkan och läsa om bland annat öppettider.

Församlingshuset

Terra Nova kyrkan