Bildinstallation i Kungsholms kyrka

På Märta Måås-Fjetterströms blå matta i Kungsholms kyrka finns bildinstallationen Nådens sju gåvor med målningar av Kerstin Skeppstedt.

Installationen i Kungsholms kyrka är målad med äggtempera, tusch, bladguld och slagmetall på papper. Äggtempera blandas av äggula, färgpigment, vatten och ättika eller vitt vin. Tidigare serier med detta tema är målade på plexiglas med färgpigment blandat i akrylbindemedel.  En av dessa målningar visas i samband med ”Konstrundan på Kungsholmen”, på konstrundans samlingsutställning på Hotell Courtyard by Marriott. Installationen i Kungsholms kyrka ingår också i konstrundan.

Lördagen den 19/9 efter helgsmålsbönen kl. 18.00 kan du lyssna till ett samtal mellan prästen Jan Olov Fors och konstnären Kerstin Skeppstedt i Kungsholms kyrka. Installationen finns i Kungsholms kyrka 19 september-11 oktober.