Volontär

Är du nyfiken på att träffa nya människor och vill ge av din tid? Då kanske du ska pröva på att vara volontär i församlingen!

Bli volontär på kvinnocaféet eller språkcaféet

Kvinnocaféet i Hagsätra kyrka och språkcaféet i Vantörs kyrka är internationella sammankomster som samlar människor från många olika länder och språkregioner. Vi söker dig som är svensktalande att vara med som volontär. Du behöver inte ha någon speciell utbildning men en vilja att umgås och ha det trevligt. Hos oss är du en brygga till den svenska kulturen. Det är här delaktighet byggs upp. Din närvaro behövs!

Kvinnocaféet i Hagsätra kyrka
fredagar 11.00-13.00

Välkommen på vårt välbesökta internationella kvinnocafé på fredagar 11.00-13.00 i Hagsätra kyrka. Hit söker vi särskilt svenska kvinnor som vill arbeta som volontärer. Mot slutet av varje termin ordnar vi en fest. Du kommer att lära känna fantastiska människor du inte lär känna annars.

Om du har frågor kring vårt kafé hör av dig till Maryam Ghaly på mariam.ghaly@svenskakyrkan.se, tfn 08-556 572 27, eller kom till Hagsätra kyrka på fredagar 11.00.

Språkcaféet i Vantörs kyrka, Högdalen
onsdagar 13.00-15.00

På språkcaféet i Vantörs kyrka i Högdalen samlas människor som vill lära sig tala och skriva svenska eller får hjälp med sina skolläxor. Vi ser gärna fler svenska volontärer som kan bidra med sitt kunnande i svenska språket och kulturen. Hör av dig till Ziad Abu-Ali, tel: 08-556 572 20 eller e-post: ziad.abu-ali@svenskakyrkan.se om du vill hjälpa till!

Engagera dig lokalt för en rättvisare värld globalt

Internationellt hjälparbete

Vantörs församling jobbar med internationellt hjälparbete för att skapa en mer rättvis värld. Du är hjärtligt välkommen att ge en slant eller hjälpa till med bössinsamlingar och försäljningar där pengarna går till människor i nöd.