Foto: Alex & Martin

Barn och unga

I Vantörs församling finns verksamheter för barn och unga i alla åldrar, allt från öppna förskolor till ungdomsgrupper.

I Vantörs församling får barnen ta plats! Förutom verksamheter för barn och ungdomar, finns det alltid barnhörnor att leka i under gudstjänster, både i Vantörs kyrka och i Hagsätra kyrka.

Öppna förskolor för 0-5 år

Öppna förskolan Regnbågen i Högdalen

Öppna förskolan är en träffpunkt i Högdalen för små barn 0-2 år och deras föräldrar. Alltid kostnadsfritt. Välkomna!

Öppna förskolan Änglagården i Hagsätra kyrka

Hit är du välkommen som är föräldraledig med barn i åldern 0-5 år. Vi leker, fikar och sjunger i kyrkan.

För ungdomar

Ungdomsgruppen i Högdalen

Gruppen vänder sig till dig som är 13-20 år som vill träffa andra unga, spela spel, quizza och prata om livets stora och små frågor.

Måndagsklubben

Måndagsklubben är en skön eftermiddagsaktivitet i Hagsätra kyrka för barn mellan 9-12 år. Vi käkar pizza, spelar pingis och gör kreativa saker tillsammans.

#uRed - ungdomsredaktionen i Vantörs församling

#uRed är en redaktion med ungdomar i Vantörs församling som träffas en gång i veckan och skapar film och innehåll på sociala medier.

Körer och konfirmation

Körverksamhet

I Vantörs församling finns körer för flera åldersgrupper. Läs mer om våra olika körer och vem du anmäler dig till.

Fem personer i vadar i vatten, två bär konfirmandkåpa

Konfirmation

Vantörs församling erbjuder konfirmationsgrupper med både resor och läger. Allt är kostnadsfritt.