Foto: Joakim Carlström/IKON

Skapargrupper och syföreningar

Hitta gemenskap och kreativitet i våra olika skapargrupper och syföreningar!

Hagsätra-Rågsveds arbetskrets

Syföreningen Hagsätra-Rågsveds arbetskrets samlas i Hagsätra kyrka och är till för dig som gillar handarbete och vill att din hobby kommer till nytta för andra. Allt vi gör säljs på basarer. Pengarna går till välgörande ändamål. En fikavärdinna utses till varje gång. I dagsläget finns fyra-fem nationaliteter i gruppen. Välkommen att pröva på!

Kontakt: Maria Holtay, tel: 070-563 28 52
Plats: Hagsätra kyrka
Tid: Varannan torsdag ojämna veckor kl. 17.00–19.00.

Knyppling

Den populära knypplingen fortsätter i Hagsätra kyrka. Start tisdag 12 september och torsdag 14 september. Anmäl dig innan till vantors.forsamling@svenskakyrkan.se

Plats: Hagsätra kyrka
Tid: Varannan tisdag (ojämna veckor) kl. 19.00-21.00, varannan torsdag (ojämna veckor) kl. 13.00-15.00.

Handarbetscafé

Som del av Trivseltorsdag träffas vi och handarbetar tillsammans varje torsdag. Ta med eget handarbete eller skapa något till våra basarer av material som finns här. Ingen föranmälan behövs.

Kontakt: Lovisa Tideström Underdal, präst
Plats: Vantörs kyrka
Tid: Varje torsdag  kl. 13.00–14.00

Trivseltorsdag med handarbete, allsång och läscirkel

Trivseltorsdag i Vantörs kyrka

Trivseltorsdag är en kreativ mötesplats som kombinerar trivselcafé, allsång för alla och shared reading - delad läsning. Vi ses i Vantörs kyrka i Högdalen 13.00-15.15 varje torsdag. Ingen föranmälan behövs!