Lediga tjänster i Vällingby församling

Vi söker för närvarande två nya medarbetare. Se annonserna nedan.

Präst

Vi är ett varmt och engagerat arbetslag i Vällingby församling i nordvästra Stockholm. Vi har en kyrka, S:t Tomas, och är en församling som fokuserar på att vara en själavårdande växtplats för alla åldrar med gudstjänsten i centrum. Vi anser att ungdomar har en viktig och självklar plats i församlingslivet.

Vi söker dig

som vill vara kaplan och andligt ansvarig för arbetet med ungdomar och unga vuxna.

• som brinner för konfirmandundervisning och bidrar i vår ledarutbildning.
  • som är väl förankrad i svenska kyrkans tro och själavård.
  • som ser gudstjänsten som ett centrum.
  • som är kreativ och vill bygga församling i en viktig tid
  • som självklart jobbar i team men också är självständig
  • som längtar till oss

Sista ansökningsdag: 12 maj. Intervjuer kommer att ske löpande. Tillträde till tjänsten: 20 augusti.

Du skickar din ansökan till vallingby.forsamling@svenskakyrkan.se

För frågor, kontakta:
Matilda Blomhage Engdahl, församlingspedagog/samordnare för barn och unga tel: 08-445 85 06.
Magdalena Ljunggren kyrkoherde/kontraktsprost tel: 08-445 85 20.

Musiker till barnkörer

Vår kära musiker med ansvar för barnkörerna ska gå ner i tjänst till 80% från 1 september. Därför söker vi dig som är musiker, brinner för barnkörer i församlingen och vill bidra hos oss i Svenska kyrkan Vällingby.

För frågor kontakta Gerd Nielsen, kyrkomusiker.
Epost: gerd.nielsen@svenskakyrkan.se
Tel: 076-535 85 15

Välkommen att skicka din ansökan till Vällingby församling (vallingby.forsamling@svenskakyrkan.se), senast 7 april.
Vi intervjuar löpande.
Tillträde: 20 augusti.